Z czym zmaga się bankowość mobilna?

Bankowość mobilna należy do jednych z najnowocześniejszych form bankowości. To co nowe zwykle wzbudza w nas niepokój. Często jesteśmy nieufni wobec nowych rozwiązań, dlatego bankowość mobilna zmaga się dzisiaj z pewnymi wyzwaniami.

Co jest wyzwaniem dla bankowości mobilnej?

Bezpieczeństwo. Klienci boją się o swoje pieniądze, przez co są sceptycznie nastawieni do przechowywania ich w telefonie.

Przed bankami nie lada wyzwanie odpowiedniego zabezpieczenia aplikacji mobilnych. Niezwykle ważne jest to, aby w odpowiedni sposób zabezpieczyć transmisje danych prowadzone przy użyciu sieci bezprzewodowych. Zapewnienie optymalnego bezpieczeństwa jest możliwe dzięki ochronie sprzętu przenośnego, ochronie aplikacji mobilnych przeznaczonych do wykonywania transakcji, uwierzytelnianiu urządzeń przenośnych, uwierzytelnianie loginu i hasła użytkownika banku, szyfrowanie przesyłanych danych, szyfrowanie danych zapisanych na urządzeniach oraz korzystanie z jednorazowych haseł. Personalizacja. To kolejne wyzwanie w bankowości mobilnej.

Klientom zależy na rozwiązaniach szytych na miarę dlatego banki muszą sprostać oczekiwaniom wobec preferencji językowych, przypomnień, standardowych list beneficjentów, czy formatu czasu i daty. Skalowalność i niezawodność. Wyzwanie, przed którym stają niemal wszystkie banki. Wraz ze wzrostem popularności aplikacji mobilnych konieczne jest zwiększenie infrastruktury mobilnej. Banki nieustannie pracują nad tym, aby klient miał dostęp do swojego konta 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.

To trudne wyzwanie, któremu trzeba sprostać.