Bezpieczeństwo w bankowości mobilnej

Bezpieczeństwo jest jednym z podstawowych wyzwań bankowości mobilnej. Wiele słyszy się o atakach hakerskich – kradzieży nie tylko danych osobowych, ale również dostępów do rachunków bankowych. Współczesna bankowość mobilna staje przed dużym wyzwaniem, jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa swoim klientom.

Jak to wygląda w praktyce

Faktem jest, że bankowość mobilna wciąż jest mniej bezpieczna od bankowości internetowej. Korzystanie z rachunku bankowego w telefonie stwarza dużo większe zagrożenie, niż korzystanie z niego przy pomocy laptopa, czy komputera stacjonarnego.

W szczególności w sytuacji, w której do naszego konta logujemy się przy pomocy niezabezpieczonych sieci wi-fi. Ponadto warto także wskazać, że smartfony są urządzeniami, które dużo łatwiej jest zainfekować wirusem, ściąganym na smartfon podczas ściągania gier, czy innych oprogramowań. Zabezpieczenia antywirusowe telefonów są zdecydowanie słabsze od zabezpieczeń antywirusowych, które chronią nasze komputery. Oprócz tego, że urządzenia mobilne same w sobie są bardziej podatne na cyberataki, bardzo duże zagrożenie stwarzają sami użytkownicy, którzy nie dbają o bezpieczeństwo prowadzonych transakcji. Warto pokłonić się w kierunku programów antywirusowych zabezpieczających smartfon.

Ponadto ciekawym rozwiązaniem jest również ustalenie limitów dziennych transakcji, dokonywanych przy użyciu aplikacji mobilnej. Aby bankowość mobilna była bezpieczna niezwykle ważne jest odpowiednie zabezpieczenie telefonu i zachowanie wszelkich środków ostrożności. Pamiętaj, że hakerzy mogą być wszędzie. Uważaj także na fałszywe smsy wyłudzające dane do logowania. Podchodź roztropnie do wszelkich wiadomości związanych z bankowością.

Odrobina zdrowego rozsądku i ostrożności w tym przypadku nie zaszkodzi.